Wat ik voor voor jou kan betekenen

Online voedingsbegeleiding

Voeding heeft enorm veel invloed op je uiteindelijke resultaat. Wil jij bijvoorbeeld een strakkere buik? Dan zal dit je waarschijnlijk niet lukken als jij je voeding niet aanpast. Ook al doe je nog zoveel buikspieroefeningen. De calorieën die je met een uur sporten verbrandt, kun je er binnen 10 minuten weer aan eten.

Bij mijn online coaching traject krijg jij alle tools aangereikt om een verantwoord voedingsschema op te stellen. Enkele voorbeelden waar ik rekening mee ga houden zijn:

  • Je persoonlijke doel en hoe snel je deze wilt behalen
  • Activiteit niveau (hoe vaak sport jij en heb jij actief/zittend werk?)
  • Het aantal gewenste eetmomenten
  • Intolerantie en/of Allergieën
  • Maaltijd voorkeuren
  • De gewenste hoeveelheid aan maaltijdvariaties

Ik zal jou volledig ondersteunen in de verdeling van de voedingsstoffen, afstemmen van de energiebehoefte en het kiezen van de juiste maaltijden en producten. Uiteindelijk ben jij degene die keuzes maakt, dus ik verwacht de nodige inzet.

Vytal app

Samen bepalen wij jouw startgegevens in de Vytal app. Zo is het onder andere belangrijk om vast te stellen hoeveel calorieën jij nodig hebt om je doel te behalen. Ook de verdeling van de koolhydraten, eiwitten en vetten zijn per doelstelling verschillend. Als we alle gegevens hebben doorgenomen dan kunnen we starten met het invullen van het voedingsschema. Jij kunt zelf bepalen hoeveel maaltijden je per dag wilt gaan eten.

Ook kan er rekening gehouden worden met jouw maaltijdvoorkeuren bij je ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Je kan het programma ook volgen als je bepaalde allergieën of intoleranties hebt. Als laatste kun je nog aangeven of je een dieetvoorkeur hebt, zoals vegetarisch/veganistisch.

Veel variatie

Er zitten meer dan 1000 recepten verwerkt in de app. Hierdoor heb je veel keus en kun jij altijd wel iets vinden wat je lekker vindt. Je kan bij de maaltijden ook aangeven hoe lang je over de bereidingswijze wilt doen. Zo kun je heel makkelijk selecteren als je eens wat minder tijd of zin hebt om uitgebreid te koken.

De maaltijden kun je ook selecteren op de samenstelling waaruit ze bestaan. Heb je bijvoorbeeld net gesport en wil jij je spieren een extra boost voor herstel geven? Dan kun jij een eiwitrijk tussendoortje selecteren. Uiteraard moet alles wel in balans staan onderaan de streep, maar daar ben ik als coach dan weer voor. Ik zal jou iedere week met feedback voorzien op je ingevulde dagschema’s.

Voor de online coaching op je voeding hoef jij GÉÉN personal training bij mij te volgen! Dit is een opzichzelfstaande dienst.

Trainingsschema

Als jij het online coaching traject van drie maanden aangaat, dan krijg jij een E-book cadeau. Hierin staan drie verschillende trainingsschema’s toegelicht. Deze zijn gebaseerd op verschillende niveaus en je kunt hierbij kiezen uit schema’s voor thuis of in de sportschool. De schema’s variëren van drie full body dagen tot vijf upper-lowerbody dagen. Tijdens de coaching op voeding kunnen er uiteraard altijd vragen m.b.t. training gesteld worden.

Voeding

Voeding bepaalt uiteindelijk 70% van het resultaat. Je kunt nóg zo hard trainen, maar als je voeding niet op orde is dan bereik je niet het beoogde resultaat. Dankzij de nieuwe tools die ik je ga aanreiken in dit traject, kun jij je nieuwe voedingsschema zelfstandig gemakkelijk samenstellen. Ik zal jou iedere week feedback geven op de samenstelling, producten en uitvoering van het plan. Samen kunnen wij zo toewerken naar het implementeren van een nieuwe levensstijl.

Mindset

Zonder een positieve mindset is het héél lastig om resultaat te behalen. Ik werk graag samen met mensen die er 100% voor willen gaan. De motivatie moet écht vanuit jezelf komen. Uiteraard begeleid ik je hier intensief bij. Toch ben Jij degene die de touwtjes in handen heeft. Ik zal je tools aanreiken die jou gaan helpen op moeilijke momenten. Ik heb onder andere een aantal mindset opdrachten die enorm kunnen helpen. Indien jij hier behoefte aan hebt, dan zal jij dit werkboek ontvangen en blikken we hier op terug in de contactmomenten.

Begeleiding

Tijdens de online coaching zal ik ervoor zorgen dat de begeleiding en invulling van het schema in het teken staan van je te behalen doelstelling(en). We houden wekelijks contact via het Vytal platform, hierin zit een ingebouwde chat waar wij elkaar op kunnen bereiken. De app download je op je telefoon en zo kun je gemakkelijk chat berichten versturen. Als je echt ergens tegenaan loopt dan kunnen we uiteraard ook een videogesprek opstarten via Skype. Je kunt bij mij altijd terecht met gerelateerde training, voeding en mindset vraagstukken.

Testen/Meten

Voordat wij gaan beginnen aan het online coaching traject, zal je inzicht moeten hebben in je eigen lichaamsgegevens. Het is belangrijk dat jij je gewicht en lengte weet. Uiteraard is het ook mooi als jij inzicht hebt in je vetpercentage. Probeer jezelf altijd te meten op dezelfde weegschaal en op hetzelfde tijdstip. Zo heb je het beste inzicht in je voortgang. Het gewicht koppel je eens per week terug, dit kun je visueel weergeven in het programma.

Progressie

Ik ben er zelf een voorstander van om je progressie regelmatig vast te leggen. In de meeste gevallen wordt dit gedaan via een meting van je middelomtrek, gewicht en vetpercentage. Echter is het nog mooier om een begin en eindfoto te maken. Visuele progressie is namelijk zoveel krachtiger dan het cijfertje op de weegschaal. Je kan ervoor kiezen om aan de start een beginfoto op te sturen. Na de eerste en derde maand zullen wij dit nogmaals doen. Deze veranderingen zeggen vaak veel meer dan het getal op de weegschaal. Deze informatie is privé en zal nooit zonder toestemming gedeeld worden!