Voeding

Ik hoop dat de foto op deze pagina geen schrikeffect heeft. Dit is de krachtigste foto die ik kon vinden en die meteen de spijker op de kop slaat. Voeding heeft namelijk verschrikkelijk veel invloed op het uiteindelijke resultaat. Daarnaast wil ik een statement maken dat het zeker moet kunnen om op zijn tijd een ongezondere maaltijd te nuttigen. Het gaat uiteindelijk allemaal om de balans.

Door een ongezondere maaltijd word je niet meteen dikker. Ditzelfde geldt ook voor een gezonde maaltijd, je bent dan niet ineens slank. Het gaat erom wat er uiteindelijk onder aan de streep staat. Heb je over een langere periode meer calorieën gegeten dan je nodig hebt? Dan kom je aan. Als je juist net onder deze behoefte gaat zitten dan val je uiteindelijk af.

Uiteraard spelen er nog wel een aantal factoren mee, maar deze punten bespreken wij tijdens de evaluaties. Voeding is een belangrijke succesfactor en daarom is dit een van mijn belangrijke pijlers.

Lange termijn

Ik ben een tegenstander van crash diëten. Het werkt misschien op korte termijn, maar uiteindelijk is het niet vol te houden. Ik ga daarom uit van de lange termijn. Het is veel gezonder en uiteindelijk gewoon makkelijker vol te houden. Het moet binnen jou leven passen en daar heb je nou eenmaal af en toe een feestje.

Balans

Zoals ik eerder aangaf is het heel belangrijk om balans in je leven te creëren. Je mag soms best dat stukje taart op een verjaardag nemen. Alles uiteraard met mate. Ik heb daarom een hekel aan het woord ‘dieet’ en zou het daarom eerder een levensstijl noemen. Je hoeft echt niet elke dag op een ‘blaadje sla’ te leven, dit is juist erg onverstandig om te doen.

Voedingsadvies

Ik ben een groot voorstander van het geven van voedingsadvies. Natuurlijk kan ik ook een voedingsplan maken maar dan worden de keuzes weer voorgekauwd. Het is juist goed om zelf bewust te zijn van de verschillende producten die je tot je neemt. Ieder product bevat namelijk weer een verschillend aantal calorieën en verhoudingen in koolhydraten, vetten & eiwitten. Uiteindelijk is het belangrijk om het zelf te kunnen want een Personal Trainer is niet je hele leven aan je zij.

Doel gericht

Elk doel vraagt weer om een andere aanpak. Als je vet wilt verliezen moet je logischerwijs minder eten als iemand die wil aankomen in spiermassa. Tijdens de intake wordt er een duidelijk doel gesteld en hier wordt vervolgens alles op ingesteld. Tijdens de evaluaties wordt de progressie vastgelegd en zo krijg je ook een goed beeld van je behaalde resultaten. Mijn tip: Probeer de doelen zo haalbaar mogelijk weg te zetten. Dit is erg motiverend en uiteindelijk kom je eerder bij je grote doel.

Voeding Plan…

Het is niet mijn bedoeling om jouw gehele voedingspatroon door de war te schoppen. Integendeel zelfs! Het is mijn doel om samen te kijken we wat je nu graag consumeert en vervolgens ga ik dit analyseren. Als ik zie dat je bijvoorbeeld te weinig eiwitten binnen krijgt, dan bekijken we samen hoe we dit stapsgewijs kunnen veranderen.

De ene persoon is nou eenmaal wat meer fan van koolhydraat rijke producten zoals brood. Een ander persoon vindt het weer heerlijk om wat meer vetrijke producten zoals kaas te consumeren. Het is beide niet fout en ik zal altijd bekijken waar jouw voorkeur ligt. Samen zorgen we ervoor dat er een goede balans krijgt waarbij je alle macro nutriënten binnen krijgt.

Uiteindelijk is het aantal calorieën doorslaggevend voor het resultaat. Aan de hand van jouw leeftijd, gewicht, vetpercentage, lengte en activiteitsniveau bereken ik je caloriedoel.

Neem contact op

Wil jij je voedingspatroon afstemmen op je lichamelijk activiteiten? Dan is dit de uitgelezen kans. De combinatie van Voeding, Training en Mindset gaan ervoor zorgen dat jij je doel gaat halen.